Inför: Oddevold-Herrestads AIF

2021-05-21

Då är det äntligen dags att spela match igen. Och det blir en ovanligt kort försäsong rent matchmässigt sett. En enda träningsmatch hinner vi med innan serien drar igång och det blir borta mot Oddevold på deras nya konstgräsplan på Thordéngården.

Truppen är laddad och det har varit hård konkurrens om platserna.
– Riktigt härligt att det ska igång nu, säger tränaren Mattias Pettersson Pohl. Vi har verkligen längtat efter att spela matcher. Och att möta Oddevold blir en rolig utmaning.
Vad blir viktigast i matchen för vår del?
– Att våra linjer i spelet sitter och att känna oss förberedda inför seriestarten på lördag.
Hur är läget i truppen?
– Vi har Jesper Wallström och Felix Anderson som är skadade. Philip Plevza har precis kommit tillbaka från en skada och så har vi Gustav Giebat som måste jobba. I övrigt är resten tillgängliga.

Matchtruppen mot Oddevold:
Målvakt: Eskil Persson
Utespelare: Mohammed Omar, Peter Westerlund, Alexander Hedlund, Eric Röstlund, Haidar Omar, Isak Pettersson Pohl, Elias Andersson, Emil Holm Dahlqvist, Alexander Klang, Anton Engelbrektsson.
Avbytare: Viktor Arthur, Victor Jägerbrand, Hugo Sjögren, Lukas Martinsson, Marcuz Widefjärd, Pablo Andersson, Benjamin Johansson, Haroon Karim, Oscar Fridolfsson, Christoffer Sandberg.