Corona-smittan sprider sig – ta det på fortsatt allvar!

2019-03-08

Smittspridningen i vårt område är oroväckande stor just nu. Flera av våra medlemmar, i olika åldrar, har testats positiva i Covid-test eller befinner sig i familjekarantän. Därför är det oerhört viktigt att följa de riktlinjer som skickas ut i samband med smittspårning. Vi måste alla ta ansvar under denna pandemi och tänka på varandra så vi får stopp på fortsatt spridning.

Avstå därför helt från träning/fritidsaktiviteter omgående om du eller ditt barn har några som helst symtom eller ingår i smittspårning eller familjekarantän. Följ de riktlinjer ni får från sjukvården.

Vid minsta osäkerhet, stanna hemma!
Inte bara för din, eller ditt barns skull, utan även för alla ledare, lagkompisar och HAIF:s personal.

Håll avstånd
Förutsättningar för att möjliggöra avstånd är viktigt i alla sammanhang. Tänk på det i val av övningar på träningarna. Se till att inte samla hela laget på en begränsat yta, dela hellre i grupper.
Avrådan från samåkning
Vi avråder just nu till samåkning till och från föreningsaktiviteter.
Begränsa antal deltagare
Föräldrar och icke deltagande personer uppmanas att ej uppehålla sig i lokaler/omklädningsrum, runt planer eller på läktare. Vi ber er därför att max en förälder/anhörig befinner sig på vår anläggning i samband med hämtning eller lämning.
Stängda omklädningsrum
Vi ber också alla lag att inte vistas i omklädningsrummen. Toalettbesök är så klart ok men då endast en person åt gången inne i omklädningsrummet.

Ta hand om dig och tänk på dina lagkompisar.